Het limbisch systeem 

Het lichaam heeft een geheugen en herinnert zich ervaringen die een diepe indruk op ons hebben gelaten. Prikkels via onze zintuigen worden in het limbisch systeem vertaald naar gevoelens en stuurt onze hormoonhuishouding aan. Je hebt vast wel eens iemand horen zeggen dat alle ervaringen in de hersenen opgeslagen zijn. Deze herinneringen kunnen aangenaam zijn om weer aan terug te denken maar je kunt ook prikkel ervaren die je herinneren aan een eerdere stress situatie waarbij je exact dezelfde gevoelens weer ervaart.

Herinneringen

Minder prettige herinneringen zijn als littekens op je energielichaam. Belangrijk is om deze littekens met liefde te verzorgen en het proces van helen op een zachte manier in te zetten. De intensiteit van de behandeling en de regelmaat moet voor jou goed aanvoelen, zodat het proces draagbaar blijft voor jou. Zeker als je na een stressvolle periode weer aan jezelf toekomt, kunnen oude pijnen zicht aandienen om gehoord te worden door jou. Samen stemmen we de behandelingen op jouw proces af.

Loslaten

Door aangeraakt te worden tijdens de NamaRoepa massage behandelingen bouwt je lichaam weer andere stoffen op waardoor je meer rust, evenwicht, gezondheid en tevredenheid ervaart en stress minder invloed op je heeft. Je lichaam ontspant zich sneller als je je vaker laat masseren. Alsof het lichaam weer dezelfde warme handen herkent en weet dat het goed is, wat er komen gaat en loslaat. Op langer termijn kan massage je zelfs beschermen tegen stressziekten en creëer je dus voor jezelf een gezonde levensstijl met massage.

Geur

Geur kan veel voor je doen. Want zoals voor een baby de geur van de moeder geruststellend is, zo kun je ook als volwassene ook een gevoel van herkenning, geborgenheid of geruststelling ervaren bij specifieke geuren. Misschien ontspan jij je als je koffie ruikt, of juist niet. Of is dat wanneer je in het bos bent. Ga voor jezelf na welke geuren een gevoel bij je losmaken en wat ze voor jou kunnen doen.

Tip

Maak je handen warm door ze op te warmen onder de warme kraan of gebruik een baddoek die net uit de droger komt en leg deze op je gezicht. Adem rustig in en adem alle spanning uit. Herhaal dit een paar keer. Je kunt het ook proberen met je handen of warme baddoek in je nek of schouders. Herhaal het zo vaak als je wilt, totdat je je weer helemaal rustig voelt. (Hou uiteraard je neus vrij om te ademen.)

Heb je vragen of ik jou kan helpen óf wil je NamaRoepa Massage gewoon een keer ervaren? Neem dan contact gerust contact met me op via info@namaroepa.nl


Archief